محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

تفاوت Register this connection و Use this connection در کارت شبکه

در نکات قبلی در ITPRO در خصوص کاربرد موارد مختلف تب DNS در تنظیمات DNS کلاینت صحبت کرده ایم اما در این نکته قصد داریم به بررسی مواردی که در انتهای لیست قرار دارند و در تصویر زیر مشاهده می کنید صحبت کنیم ، در واقع در خصوص گزینه های Register this connection's addresses in DNS و Use this connection's DNS suffix in DNS registration می خواهیم بصورت مفصل صحبت کنیم .

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

قبل از اینکه این موارد را بررسی کنیم به بررسی یک مفهوم به نام Dynamic DNS یا Dynamic Update در سرویس DNS شبکه باید بپردازیم ، دقت کنید که سرویس های DNS و DHCP در شبکه های دومین مایکروسافتی بسیار با همدیگر همکاری دارند به شکی که اگر شما آنها را به هم به درستی ارتباط بدهید سرویس DHCP به محض اینکه به کلاینت ها یا کامپیوترهای موجود در شبکه آدرس دهی کند ، اطلاعاتی از سمت کلاینت را دریافت کرده و به سرویس DNS می دهد تا بتواند رکوردهای خودش را به روز رسانی کند به این فرآیند Dynamic Update گفته می شود.

تنظیمات پیشرفته DNS بر روی کلاینت

خوب حالا که با مفهوم Dynamic Update در DNS آشنا هستید درک این گزینه ها ساده تر می شود ، گزینه Register this connection's addresses in DNS زمانیکه فعال شده باشد اسمی که در قسمت DNS Suffix for this connection وجود دارد توسط سرویس DHCP در زمان بروز رسانی به DNS داده می شود .

در واقع آدرسهای IP ای که برای این Connection در نظر گرفته شده اند نیز در رکورد جدید DNS وجود خواهند داشت تا رکورد مورد نظر ایجاد شود و از طرفی اگر گزینه Use this connection's DNS suffix in DNS registration فعال شده باشد علاوه بر اسم کامپیوتری که در System Properties وجود دارد DNS Suffix اختصاصی این Connection نیز در بروز رسانی رکوردهای DNS اضافه خواهد شد. امیدوارم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد. ITPRO باشید و ITPRO را به همه معرفی کنید.

نویسنده : محمد نصیری

منبع : ITPRO

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده دارای اشکال اخلاقی می باشد


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات