آموزش تصویری نصب کریو در VMware به زبان ساده

چگونه کریو کنترل ( Kerio Control ) را در VMware Workstation نصب کنیم؟ در این مقاله نصب و کانفیک کامل kerio-Control نسخه 9.0.3 که بصورت فایل iso و تحت سیستم عامل لینوکس می باشد خواهم پرداخت. امید است مفید واقع گردد. در ابتدا می توانید فایل iso نسخه 9.0.3 را از وب سایت اصلی Kerio دانلود کنید.پس از دریافت آن می توانید آنرا توسط نرم افزار ultra iso یا دیگر نرم افزار ها رایت نمایید و بصورت Drirect یا Virtual اقدام به نصب آن نماییم.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

ما در این آموزش Kerio را بصورت مجازی و بر روی Vmware workstation نصب می کنیم. خوب فایل iso را به Vmware می دهیم و با مشخص کردن میزان Ram و Cpu ،استارت ماشین مجازی خود را می زنیم.لازم به ذکر است که عنوان نمود برای استفاده از kerio Control و پیکر بندی 2 یا 3 لایه آن (با DMZ یا تنها رابط اینترنت) نیاز به حداقل 2 کارت شبکه می باشد که در ادامه طریقه پیکربندی آن را در Vmware خدمت دوستان عنوان می نمایم.

وب سایت توسینسو

خوب همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می کنید بعد از استارت ماشین و بوت شدن kerio نیاز به انتخاب زبان نصب برنامه می باشد که با انتخاب English کار را ادامه می دهیم .

وب سایت توسینسو

پس از آن و با زدن کلید F8 و تایید توافق نامه کار را ادامه می دهیم و در پنجره بعدی در مقابل کادر Confirm عدد نمایش داده شده را مجددا وارد می نمایید و Enter می کنیم.

وب سایت توسینسو

پس از پایان یافتن نصب و ریبوت شدن ماشین پنجره ای به شکل زیر به نشانه پایان یافتن نصب و بالا آمدن برنامه نمایش داده می شود.

وب سایت توسینسو

همان گونه که مشاهده می فرمایید ماشین ما بصورت Automatically آدرس IP خود را از سرویس DHCP دریافت کرده است. البته می توان مطابق با تصویر زیر با زدن کلید Enter وارد تنظیمات شد و IP مورد نظر خود را بصورت Manually وارد نمایید.

وب سایت توسینسو

لازم بذکر است که جهت دسترسی به پنل نرم افزار Kerio باید در قسمت Access Control وارد قسمت Remote administration شد و امکان دسترسی آن را با زدن کلید F8 فعال نمود.

وب سایت توسینسو

حال می توان از طریق مرورگر و آدرس IP توسط پورت 4081 به Kerio متصل شد. زمانی که برای اولین بار می خواهیم وارد پنل نرم افزار بشویم با پنجره زیر روبرو می شویم که بدلیل معتبر نبودن Certificate می باشد که می توانید به مرورگر خود بگوید که با صرفه نظر کردن از این هشتار برنامه را باز کند.

وب سایت توسینسو

خوب بعد از Next کردن پنجره Activation Wizard و وارد نمودن کلمه عبور مورد نظر خود برای کاربر Admin وارد صفحه Login برنامه Kerio Control می شویم.

وب سایت توسینسو

پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد برنامه Kerio می شویم.

وب سایت توسینسو

در پارت های بعدی شروع به کالبد شکافی این نرم افزار می کنیم و برای یک شبکه واقعی تمامی قسمت ها را قدم به قدم آموزش می دهیم.شاد و پیروز باشید


نظرات