معرفی میکروتیک و مقایسه آن با سایر رقبای Mikrotik

زمانیکه اسم میکروتیک را می شنویم در نا خودآگاه ذهنمان تجهیزات زیر ساخت شبکه ای خطور می کند . که در این بحث قصد داریم بپردازیم به تاریخچه میکروتیک و سرآغاز میکروتیک و دلایل استفاده از میکروتیک.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

میکروتیک چیست؟

همانطور که در مقدمه عرض شد میکروتیک یکی از کمپانی های مطرح دنیای شبکه می باشد و زمانیکه شما در گوگل what is the mikrotik را سرچ می نمایید تعاریف مختلفی را نمایش می دهد اما قشنگترین این تعریف ها از سایت gregsowel.com می باشد که می فرماید : Mikrotik is a rich man’s all in one router at a poor man’s price . دقت داشته باشید که پایین بودن قیمت محصولات این کمپانی ارتباطی با کیفیت پایین محصول ندارد

مقایسه با سایر رقبا

زمانیکه محصول جدیدی به بازار می آید افراد به مقایسه آن محصول با سایر رقبا می پردازند بر فرض مثال روتر میکروتیک را با روتر سیسکو مقایسه می نمایند . که این مدل مقایسه ها منطقی نبوده . چون روتری مانند 2611 سیسکو که تنها 2 پورت اترنت دارد قیمتش 10 برابر روتر میکروتیک با 5 پورت می باشد که این امر منطقی نیست . برخی افراد هم روترهای کمپانی میکروتیک را در رده استفاده خانگی و یا سازمان های کوچک قرار می دهند اما روترهای سری CCR این کمپانی یکی از سری های قدرتمند برای استفاده در شبکه های بزرگ و Enterprise استفاده می شود .

چرا میکروتیک

کاربری یک محصول خیلی اهمیت دارد بدین معنا که مشتری واقعی محصول ما شناخته شود خیلی اهمیت دارد . میکروتیک از آن دست محصولاتی است که کاربری بودنش را از محیط یک حانه گرفته تا یک سازمان بزرگ می توان شاهد بود که این امر نشان از منطقی بودن قیمت آن می باشد ، چه بسا که برخی اوقات افراد خودشان را از سرویس های شبکه به خاطر قیمت بالای تجهیزات محروم می کنند . یکی دیگر از دلایلی که میکروتیک توانسته است خودش را در میان کاربران خانگی محبوب سازد کار با این تجهیزات است که محیطی ساده و آسان در اختیار کاربر برای کانفیگ قرار می دهد و محیط کسل کننده CLI را کلا از تجهیزات خود حذف نموده است . به همین علت به سبب این که امروزه تقاضا برای راه اندازی روتر های میکروتک در سازمان ها و افراد بیشتر است در ادامه مقاله ( به شرط حیات و با یاری دوستان ) آموزش کانفیگ روترهای میکروتیک را به صورت متن ، تصویر و در صورت لزوم کلیپ منتشر می نماییم .


نظرات