جعفر قنبری شوهانی
مهندس و مدرس زیرساخت و امنیت و مدیر ارشد وب سایت توسینسو

Cisco Secure ACS چیست و چه کاربردهایی دارد؟ به زبان ساده

Cisco Secure ACS چیست؟ احتمالا تا حالا نام Cisco Secure Access Control Server شرکت سیسکو را شنیده اید و آنرا به عنوان یک سرور AAA می شناسید که عملیات Authentication ، Authorization و Accounting را انجام می دهد. اما امروزه Cisco Secure ACS به عنوان یک نقطه مرکزی برای کنترل دسترسی به شبکه (NAC) مورد استفاده قرار می گیرد.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو

Cisco Secure ACS به عنوان یک نقطه مرکزی جهت کنترل دسترسی به شبکه و مدیریت تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد. Cisco Secure ACS سناریوهای بسیار زیادی را پیشتیبانی می کند که می توان به سناریوهایی مانند Remote Access ، شبکه های وایرلس و 802.1x اشاره کرد. Cisco Secure ACS به عنوان یک نرم افزار پیشتیاز در زمینه AAA می باشد و بسیاری از سازمان های بزرگ از این نرم افزار استفاده می کنند.ACS تحت پلتفرم های مختلف ارائه شده است که می توان Cisco Secure ACS Appliance ، نسخه لینوکسی و نسخه ویندوز آن را نام برد.

وب سایت توسینسو

Cisco Secure ACS به عنوان یک نقطه مرکزی برای مدیریت سیاست های دسترسی برای کاربران و همچنین دسترسی به تجهیزات عمل می کند و به طور همزمان می تواند قابلیت های زیر را برای ما فراهم کند :

  • Device administration : به این وسیله می توانیم مشخص کنیم که چه کسی و در چه سطحی به تنظیمات دستگاه های شبکه دسترسی داشته باشد و عملکرد وی را ثبت کند.
  • Remote Access : دسترسی های راه دور مانند VPN را با آن کنترل کنیم و سیاست های مورد نظر خود را روی آن اعمال کنیم.
  • Wireless : به این وسیله میتوانیم کاربران و دستگاه های وایرلس را کنترل و سیاست مورد نظر خود را روی آنها اعمال کنیم.
  • 802.1x LAN : با استفاده از پروتکل 802.1x می توانیم دسترسی در لایه دوم را کنترل کنیم.
  • Network admission control : کنترل ورودی شبکه

جعفر قنبری شوهانی
جعفر قنبری شوهانی

مهندس و مدرس زیرساخت و امنیت و مدیر ارشد وب سایت توسینسو

جعفر قنبری شوهانی ، مهندس و مدرس شبکه ، آشنایی من با شبکه برمی گرده به سال 1382 که دوره NT و Novel رو گذروندم و الان بیشتر از 10 ساله سابقه اجرایی در سطح Enterprise (بانک ها ، موسسه مالی ، ادارات دولتی ، سرویس پروایدر) را دارم و در حال حاضر به عنوان مهندس شبکه در شرکت توزیع برق مشهد و به عنوان مدیر ارشد و مدرس شبکه در سایت ToSinSo مشغول به کار هستم. در اکثرا حوزه های شبکه کار کردم و تجربه دارم اما تخصص اصلیم رو در حوزه زیرساخت و امنیت اون میدونم

نظرات