محمود کیاستی
مدرس دوره های ICDL

آموزش استفاده از ماشین حساب ویندوز در اکسل (Excel)

در بسیاری از اوقات خصوصاٌ هنگام انجام محاسبات در برنامه اکسل جهت اطمینان از صحت عملکرد برنامه نیاز به استفاده از ماشین حساب است، که برای این منظور، میبایست موقتاً محیط Excel را ترک کرده و از Calculator یا ماشین حساب ویندوز استفاده نمود. اما بد نیست بدانید که فراخوانی برنامه ماشین حساب، از درون محیط اکسل نیز امکان پذیر است که بوسیله آن دیگر نیاز به خروج موقتی از محیط اکسل برطرف می شود. برای این منظور کافیست همانند تصویر زیر از قسمت Customize Quick Access Toolbar بر روی منوی کشوئی کلیک نموده و سپس گزینه “More Commands” را انتخاب نمائید:

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
سرفصل های این مطلب
  1. در Excel 2007
  2. در Excel 2010 , 2013
وب سایت توسینسو

با انجام این کار ویزارد “Excel Options” ظاهر میشود، حال در قسمت Customize از منوی کشوئی “Choose commands from” گزینه “Commands Not in the Ribbon” را انتخاب و سپس در لیست ظاهر شده، بر روی گزینه “Calculator” کلیک نموده و آن را Add نمائید:

در Excel 2007

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

در Excel 2010 , 2013

وب سایت توسینسو

نهایتاً برنامه ماشین حساب، برای همیشه در Quick Access Toolbar در دسترس شما خواهد بود:

وب سایت توسینسو

نویسنده: محمود کیاستی

منبع: انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده، دارای اشکال اخلاقی می باشد.


محمود کیاستی
محمود کیاستی

مدرس دوره های ICDL

محمود کیاستی ، مدرس و مشاور در حوزه های گرافیک و طراحی ، متخصص در حوزه نرم افزارهای Photoshop ، InDesign و illustrator .. مدرس دوره های مهارت های هفتگانه و ICDL پیشرفته ، کارشناس شبکه ها و سرویس های مبتنی بر زیرساخت های مایکروسافت و ...

نظرات