حجت رستمی
دانشجوی رشته شبکه و متخصص Passive

BNA چیست؟ بررسی مفهوم Broad Network Access

Broad Network Access یا دسترسی شبکه های گسترده : اشاره ای به منابع و دیوایسهای میزبانی در شبکه های ابر خصوصی (private) میباشد، مانند عملکرد فایروالهای داخلی یک شرکت که در دسترس یک رنج بزرگی از دیوایسهای مختلف هستند مانند کامپیوتر های شخصی ، تبلتها ، Mac ، تلفن های هوشمند و.... همچنین این منابع قابل دسترسی از یک رنج مکانی بزرگ نیز میباشند که پیشنهاد دسترسی online را به شما میدهند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

شرکتهایی که از دسترسی های شبکه ای گسترده درون ابر شبکه ای بهره میبرند نیازمندی های امنیتی خاصی هم برایشان به وجود میاید که این بحث به دلیل وجود تفاوتهای قابل لمس cloud computing در دو حالت public (عمومی) و private (خصوصی ) است، در بعضی اوقات شرکتها سرویس های ابر خصوصی را انتخاب میکنند به دلیل اینکه دارای نگرانی هایی در مورد پتانسیل نشت اطلاعات از طریق وجود شکافهای امنیتی خارج از شبکه در public cloud میباشند.

در یک ابر خصوصی اطلاعات به صورت امن فقط دردسترس کارکنان داخلی یک شرکت میباشد که توسط فایروال های داخلی پشتیبانی میشود. شرکتها در عملکرد و زیرساخت هایشان معمولا از Public cloud برای سرور های میزبانی خارج از شرکت استفاده میکنند و یا دیگر سرویس های ابر که دسترسی شرکتها برای کارکنان را در فضای عمومی مقدور میکند. Broad Network Access چیزی است که در یک نگاه کلی ، به سمت همسویی با ایده ابر خصوصی در حرکت است.

هرچند که کارکنان در این دسترسی ها حتی از تبلتها و تلفن های هوشمند و دیگر سخت افزار ها با دسترسی online ، استفاده کنند در واقع هدف تامین نیاز کارکنانی میباشد که خواهان دسترسی به منابع شرکتها و ادامه کار با استفاده از این نوع دیوایس ها هستند (از طریق ابر عمومی) ، که به نوعی امکان دسترسی به انواع مختلف دیوایسها در یک ابر خصوصی را برای شما ایجاد میکند . از آنجایی که ممکن نیست، دسترسی شبکه های گسترده صرفا برای رسیدن به یک مدل ابر خصوصی توسط شرکتها گسترش پیدا کند، به همین دلیل بیشتر در حال تبدیل شدن به یک سری تنظیمات مشترک دریک ابر ترکیبی است.

نویسنده : حجت رستمی

منبع : انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر نام منبع و نویسنده اشکال اخلاقی دارد.


حجت رستمی
حجت رستمی

دانشجوی رشته شبکه و متخصص Passive

دانشجوی رشته اینترنت و شبکه های گسترده علاقه مند به یادگیری active شبکه

نظرات