مشاوره کاری

بپرسید
  • nima_azx nima_azx
  • 92 ماه قبل
  • 31 ماه قبل
  • 286 نمایش

1

{{ digitTrunc(content.likes) }}

سلام خدمت دوستان.

من حدودا 1 سالی میشه که درسم تموم شده. رشتم هم نرم افزار بود. معدل و درسم خوب بود. ولی خب هر کسی که کورس های دانشگاه رو دیده باشه میدونه که مباحث قدیمی و تئوری به هیچ درد کار نمیخوره. حیف.

بعد از اتمام درس یه مدت چند ماهه رفتم دنبال تخصص شبکه در سطح نه خیلی حرفه ای. نشستم CCNA و یه بخشی از MCSA رو از سورس انگلیسی خوندم. وقتی داشتم CCNA میخوندم سوالم این بود که تو چندتا شرکت خصوصی یه نفر استخدام میشه فقط برای نوشتن دستورات روتر و سوییچ های سیسکو. بعد هر جا که برای کار رفتم یا سابقه کار میخواستن یا یه سوالی میپرسیدن که تو کار باید بهش برخورده باشی. مثلا برق سرور dns رفت باید بعدش برای راه اندازی چیکار کرد.البته بر خلاف میلم از سر ناچاری یه چند جا از این ISP ها برای کار پشتیبانی رفتم که نمیدونم چرا خبری نشد. یا helpdesk . به یه سریشون گفتم اصلا میام کارآموزی یا سفته میدم. یه سری جاهام که آچار فرانسه میخواستند. من نمیگم کار نیست ولی برای یه آدم حرفه ای با سابقه هست.

کلا اصلا زده شدم از هرچی شبکه و کامپیوتر و پشیمونم از اینکه رفتم دانشگاه. بعد از اتمام درسم میخواستم کلاس های بیرون رو شرکت کنم ولی فکرم این بود این مدرکم میگیریم باز داستان سابقه کار دارم و باز هزینه الکی.

الان حدودا 24 سالم هست و سربازی هم ندارم.مسیر رفتن به ارشد برای شبکه و امنیت هم هست. ولی میدونم اونجام باز همین داستانه و شاید با افزایش سن بدتر هم باشه و بیشتر به درد اپلای کردن میخوره و انگیزه اش رو ندارم.

الان نشستم مباحث هک و امنیت رو کار میکنم با کالی. رات درستن کردن و تست نفوذ وایرلس و اسنیف کردن... جالب به نظر میان برام.

بازار کار برای امنیت و هک چطوره ؟ به چه شاخه هایی باید تسلط داشت ؟ قبلا که آگهی ها رو میدیدم چیزی به چشمم نخورد.

تسلط در چه موارد و مدارکی نیاز هست ؟ چه مسیری را باید از ابتدا طی کرد ؟ لازم به ذکر هست که من تاپیک های اقای نصیری رو در مورد امنیت خوندم و برای یه دید ابتدایی خوبه.

به نظر شما کلا بیخیال شبکه شم برم دنبال برنامه نویسی اندروید و جاوا یا وب یا بانک اطلاعاتی ؟ چون اینا خیلی سابقه کار نمیخواد. یا همین شبکه رو تا تهش برم ؟

اصلا دیگه مغزم کار نمیکنه.از این شاخه به اون شاخه پریدن اصلا خوب نیست.

ممنون.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

پاسخ ها به این سوال

پاسخ ها به این سوال

{{ digitTrunc(post.likes) }}

این پست در تاریخ {{ dateString(new Date(post.deleteDate)) }} توسط {{ post.deletedByUser }} حذف شده است.

دلیل حذف: {{ post.deleteReason ?? 'نامشخص' }}

{{ err }}
{{ post.userAchivements.rhodiumAchievements }}
{{ post.userAchivements.platinumAchievements }}
{{ post.userAchivements.goldAchievements }}
{{ post.userAchivements.silverAchievements }}
{{ post.userAchivements.bronzeAchievements }}
{{ timeSince(new Date(post.date)) }} قبل

برای ثبت پاسخ خود در وب سایت وارد حساب کاربری خود شوید
قابلیت ارسال مطلب توسط مدیریت سایت غیر فعال شده است