7 نوع سرویس DSL که باید بشناسید : انواع اینترنت ADSL

سلام وعرض ادب دارم خدمت یکایک دوستان ITPro ای و پیشاپیش فرارسیدن یلدا را به همه شما دوستان شادباش عرض میکنم.درمقاله قبلی قرار بود در مورد انواع خطوط DSL صحبت کنیم که به وعده ای دادیم عمل میکنیم. DSLمخفف Digital Subscriber Lineاست. قابلیت انتقال اطلاعات بر روی کابل تلفن با سرعت بالا را فراهم میکند و دارای انواع مختلفی است که به صورت خلاصه شرح میدهیم تا در ادامه متخصصین مبحث را تکمیل کنند :

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
  1. ADSL:که به آنDSL نامتقارن هم میگویند(Asymmetric DSL) بخاطر این به این ام لقب گرفته است که سرعت دانلود و آپلود یا به عبارتی سرعتSend و Receive در آن متفاوت است .برای انتقال اطلاعات از خط تلفن استفاده میکند واز جداکننده یا(Splitter) در سر راه آن استفاده میکنند تا بتوانیم همزمان هم از تلفن و هم از انتقال اطلاعات استفاده کنیم.
  2. RADSL:مخففRate-Adaptive DSLاست.این سرویس به مودم DSL اجازه میدهد تا سرعت دسترسی را برحسب کیفیت سیگنال ها و مسافت موردنظر تنظیم نماید بیشترین مسافت آن به 5500متر میرسد.
  3. HDSL:مخففHigh bit-rate DSLاست.دراین DSL سرعت Send و Receive با هم برابر است یعنی متقارن(Symmetric)است برعکسADSL و بیشترین مسافت آن به 3600 متر می رسد.
  4. IDSL:مخففISDN DSL است.درمورد ISDN بعدا بیشتر صحبت میکنیم.دراین DSL هم سرعت Send و Receive با هم برابر است وبیشترین مسافت آن به 10700متر می رسد.
  5. SDSL:مخفف Symmetric DSLاست. برای برقراری ارتباط با اینDSL نیازمند یک خط جدا از تلفن هستیم.سرعت Send و Receive با هم برابر است وبیشترین مسافت آن به 6700متر می رسد.
  6. MSDSL:مخفف Multi-rate Symmetric DSL است. در این DSL هم سرعت Send و Receive با هم برابر است یعنی متقارن است.این سرویس از نوع SDSL است ،به خدمات دهنده اجازه میدهد تا بر اساس هزینه پرداختی مشترکین میزان سرعت و دسترسی آنها را کاهش یا افزایش دهد. برای برقراری ارتباط همانندSDSL نیازمند یک خط جدای از تلفن است.بیشترین مسافت آن به8800متر می رسد.
  7. VDSL:مخفف Very High bit-rate DSLاست.این روش حداکثر سرعت ممکن در خدمات DSL را برای کاربران به شکل غیرمتقارن فراهم میکند اما مشکل اصلی آن محدودیت در مسافت است بیشترین مسافت پوشش دهی آن 1200 متر است.

اطلاعات تکمیلی مانند سرعت هریک ازDSLها را در جدول زیر می بینیم:

DSL

امیدوارم مورد توجه واقع شده باشه

شاد و پیروز و سربلند باشید.

نویسنده:کامبیز ذوقی


نظرات