محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

5 نکته امنیتی و حراستی در فیسبوک که بد نیست بدانید و رعایت کنید

خوب همانطوری که می دانید و ما نیز در مقاله قبلی به آن اشاره کردیم فیسبوک وسیله ای جامع و فراگیر و در حقیقت بزرگترین و کارآمدترین ابزار جاسوسی در دنیا می باشد . در این مقاله به شما آموزش می دهم که چگونه با چند راهکار ساده تا حد زیادی از آسیب های اجتماعی و انواع دیگر از آسیب هایی که این شبکه می تواند بر روی شما بگذارد رهایی یابید . اگر نمی توانید به یکباره این موارد را انجام دهید به مرور زمان انجام دهید که تاثیرگذاری خود را به بهترین شکل داشته باشد :

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
فیسبوک ماسونی

1-اولین مورد این است که سعی کنید اصلا وارد این شبکه اجتماعی نشوید !!! پیشگیری همیشه بهتر از درمان است ، به جای اینکه در این شبکه عضو شده و بعدا به فکر رهایی از دامی که در آن گرفتار شده اید بیافتید ، می توانید از همان ابتدا وارد این دام نشوید . ( این بهترین راه است )

2-اگر در عضویت این شبکه اجتماعی هستید ، تا حد امکان هیچگونه اطلاعات صحیحی در مورد خود و دوستانتان را در آن ثبت نکنید . یک ایمیل ساختگی ، نام و مشخصات ساختگی و جعلی به فیسبوک بدهید ، دوستانتان شما را با این نام خواهند شناخت اما فیسبوک نمی تواند این را تشخیص بدهد .

3-هیچگاه عکس های خصوصی و خانوادگی خود را در این شبکه قرار ندهید ، بارها برای خیلی از افراد پیش آمده است که از عکس های آنها سوء استفاده شده است . برای مثال شخصی که دارای خصومت با یکی از شما می باشد ، عکس های شخصی شما را در فیسبوک یافته و برای شما یک صفحه ایجاد می کند و در آن صفحه عکس های شما را قرار داده و شما را به عنوان یک انسان ..... در این شبکه معرفی می کند و حتی شماره همراه شما را در کنار این تصاویر برای عموم قرار می دهد . این ساده ترین کاری است که می توان با عکس های شخصی افراد در فیسبوک انجام داد .

4-در مورد مسائل سیاسی حتما موضع بگیرید ، هر جا می بینید که شخصیتی در حال تخریب است با آنها همراهی نکنید ، همراهی شما ، همراهی دیگران را در پی خواهد داشت . هدف فیسبوک همراه کردن همه در جهت اهداف خود است با مخالفت و اعلام موضع آنرا ناکام بگذارید . فیسبوک یا استفاده از دایره تاثیرگذاری افراد در میان آشنایان و دوستان در بین شما رخنه میکند ، همیشه در مسائلی که به سرنوشت کشورتان مربوط می شود موضع خود را صریحا اعلام کنید.

5-تا می توانید مطالب قرآنی و مذهبی و به خصوص در زمینه مسئله آخرالزمان و امام زمان (عج) در صفحات خود ایجاد کنید ، اصل بنیادی فیسبوک برای همراه کردن افکار عمومی جهت به سخره گرفتن ادیان الهی و اثبات اینکه وجود ناجی آخر الزمان خرافه ای بیش نیست گذاشته شده است ، مالکان اصلی فیسبوک یهودیان صهیونیسمی هستند که بنیاد کار خود را بر این مسائل پایگذاری کرده اند . یکی از مسائلی که به شدت برای فیسبوک تهدید محسوب می شود مسئله هولوکاست است ، در این مورد مطالبی را در صفحه خود قرار دهید و بعد از مدتی عکس العملی فیسبوکی که ادعای آزادی بیان دارد را مشاهده کنید .


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات